Ota oppia Stalinista
Ihan oikeasti. Ei tietysti kaikesta, mitä herra keksi tehdä, mutta hänen asemastaan löytyy mieleenpainamisen arvoinen opetus. Lyhyt tutustuminen Stalinin wikipedia sivuun kertoo mielenkiintoisen faktan: hänellä ei ollut edeltäjiä virassaan. Hän loi asemansa.
Jos esimerkki tuntuu rajulta, ota sitten oppia Red Bullista. Paljon poliittisesti korrektimpaa. Red Bull teki aikoinaan täysin saman. Se loi oman asemansa luomalla oman markkinansa. Energiajuomat. Vaikkei Red Bull ollut suinkaan ensimmäinen tai edes ainoa juomavalmistaja, jonka tuotteella oli piristävä vaikutus, se alkoi markkinoida itseään niin. Miksi? Mm. sen vuoksi, että Red Bullilla ymmärettiin, ettei heillä ole mitään jakoa Pepsin tai Coca Colan kaltaisia yrityksiä vastaan, joten miksi mennä virvoitusjuomamarkkinoille? Tehdään energiajuomamarkkinat!
Onkin äärimmäisen mielenkiintoista nähdä mikä yritys seuraavaksi ajattelee, ettei mene tietokone-, ohjelmisto-, matkapuhelin-, tai mille vain markkinoille, vaan luo yksilölliset markkinat.
"If it smells like shit, looks like shit, feels like shit and tastes like shit...then it must be shit"
maanantai 11. lokakuuta 2010
Jos sitä ei ole, tehdään sellainen
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti